See you in Sydney (nog zonder foto's)

Boehoe. Laatste ochtendje. De afgelopen drie maanden zijn echt voorbij gevlogen. Met een nogal tweeslachtig gevoel begin ik aan dit laatste verhaal. Enerzijds is het goed om weer naar huis te gaan, maar anderzijds ik zou nog wel een paar weekjes in Australie kunnen vertoeven. Klein tripje naar Great Barriere Reef, de Westkust schijnt ook erg mooi te zijn..... Zucht. Maar goed, ik heb straks 20 uur om weer nieuwe vakantieplannen te maken.

Maar nu eerst: de laatste belevenissen!

Vorige week vrijdag vanuit Christchurch naar Sydney gevlogen. Het was inderdaad gelukt om naast Louise terecht te komen. Zij wist nog niet of ik deze vlucht zou hebben of niet en al helemaal niet waar ik zou zitten. Toen ze wilde gaan zitten, zag ze me pas. Haar gezichtsuitdrukking was echt zo grappig! Gezellig bijgekletst onderweg. Echt gek dat je elkaar pas twee maanden daarvoor hebt ontmoet en slechts 2 weken hebt meegemaakt en het voelt of je elkaar al jaren kent.

Nadat we in het appartement van Louise aangekomen waren hadden we nog net tijd voor een douche en moesten we vertrekken voor het buikdansoptreden van Louise in Libanees restaurant (El Phoenicien) in Parrametta. Ik had geen idee wat ik kon verwachten, maar het bleek een supertrendy tent te zijn met allemaal hipgeklede mensen die trendy drankjes aan het drinken waren. Ik voelde me enigszins niet op mijn plek in mijn absoluut niet trendy backpackers outfit, dwz spijkerbroek, tshirt en mijn enige paar (wandel)schoenen en niet te vergeten mijn veel te korte jaren 80 kapsel......

Maar dat mocht de pret niet drukken. Een groep van ongeveer 10 buikdanseressen heeft de aanwezige gasten vermaakt en als het goed is is het live uitgezonden in Libanon. Het was echt gaaf om naar te kijken. Het buikdansfestijn was om half twee (was half 4 NZ tijd) afgelopen en ik begon toch wel wat slaperig te worden.

(Voor alle dames: bij buikdansen is het zowaar een pre om een dikke kont en een enigszins uitstulpend buikje te hebben.........)

De volgende ochtend moesten we vroeg op omdat Louise assisteert bij lesgeven. Ik heb ook twee lesjes bijgewoond en het was erg leuk om te doen. Na twee uur vond ik dat ik mijn heupen wel soepel genoeg waren en heeft Louise me afgezet bij Coogi beach. (Zij had nog een paar uurtjes te gaan). Later in de middag heeft ze me weer opgehaald en hebben we sightseeing Sydney gedaan. We zijn onder andere naar The Gap gegaan. Een uitkijkpunt met een Marinebasis en door wat wijken langs de kust gereden (Bondi, Vaucluse, Watsons Bay).

Zondag zijn we met de ferry naar Manli gegaan, waar we werden opgewacht door Chris, een (Itiaanse) vriend van Louise. Tijd voor ' the Yellowvan Experience'.

The Yellowvan is een enorme gare bus die de komende keuring niet doorgaat komen. Om de paar minuten komt er een enorme knal, ik denk uit de uitlaat. Wat op zich wel handig is, omdat het de omstanders waarschuwt voor het gele gevaarte en vooral de chauffeur. Chris had wat problemen met het gebruik van richtingaanwijzers en was zich ook niet helemaal bewust dat je ook in Australie stopt voor een rood stoplicht.

(Geen gevaarlijke situaties gehad, alleen af en toe wat verwarring) We hebben nog geprobeerd wat verkeersregels bij te brengen, maar ik heb zelden zo'n eigenwijs individu meegemaakt. Al met al was het wel een komisch tafereel

We zijn naar Palm Beach gereden, zo'n 30 km vanaf Manly. Een ander prachtig strand van Sydney. Geweldig weer, helder water, hoge golven, wat wil je nog meer....

Op de terugweg hadden we een lekke band (all part of the experience) en moesten we een bandje verwisselen. Inmiddels was het 'beer o'clock' en zijn we gestopt bij Newport Arms, een van de beroemdste pubs van Sydney.

De volgende dag ben ik Sydney in gegaan. Lekker liggen zonnen in de Botanical Gardens en een beetje rondgesjouwd. 's Avonds kwam Nicky en hebben we gezellig gegeten en herinneringen opgehaald van onze Top end Trip. Uiteraard weer enorm gelachen.

Dinsdag heb ik gezellig geluncht met Louise op de vismarkt. Een vishemel. (Letterlijk voor de vissen en figuurlijk voor mij). Al die verse vis. Echt geweldig. Het water loopt me weer door de mond. We hebben lekker oesters, garnalen, inktvis, etc. gegeten. Heerlijk (en, mijn oerhollandse eigenschap komt weer boven, goedkoop!). Verder nog een beetje door Sydney rondgelopen. 's Avonds zijn we naar een moderne balletvoorstelling in the Opera House gegaan en hebben we in de pauze genoten van een heerlijk glaasje champagne (als je het doet moet je het goed doen).

Woensdag ben ik naar Sydney Aquarium geweest. Super gaaf. Het aquarium heeft allerlei gedeeltes, waaronder Great Barriere Reef (ik kreeg accuut heimwee) waar ik op mijn gemak de visjes kon bekijken die ik tijdens het duiken ook tegen ben gekomen, een haaien bassin met enorme haaien, zeehonden en een mangrove/rivieren stuk, waar ik een enorme (smakelijke) Barramundi heb bewonderd. Daarna naar Manly gegaan, maar inmiddels was het weer een beetje omgeslagen.......

Gister was mijn laatste dagje. Het was heerlijk weer dus, ik ben naar Bondi Beach gegaan om nog heel even van de zon te genieten voor ik weer in de kou terecht kom. Enorme golven dus lekker kunnen buiksurfen. Op een bepaald moment werd ik er op attent gemaakt dat een man onder een helicopter hing. Dit bleek later Richard Manson te zijn die met een of andere commercial shoot bezig was. Ik had al eerder een roeiboot het water op zien gaan, maar nog geen link gelegd. Op een gegeven moment kwam er een hele ploeg camera mensen en fotografen aan zetten en kwam hij vergezeld van een stuk of wat foto modellen het water uitzetten. Wat je al niet mee maakt op zo'n dag.....

Gisteravond hebben Nicky en Louise me 'The Rocks' (en de pubs aldaar) laten zien. De laatste avond is voorbij gevlogen. Snif!