Deel 2. Darwin

Howdy Guys en Dolls,

Voor alle duidelijkheid, dit is niet omdat ik fan ben van deze (volgens mij inmiddels overleden groep), maar omdat men hier de mannen begroet met Guy en de dames met hello Doll (of Hello Love). Klinkt vriendelijk, niet?

Ik ben inmiddels aan beland in Darwin. Zoals in het vorige verhaal al duidelijk werd heb ik gekozen voor het vliegtuig. Erg comfortabel, uhhhh. Het was een klein vliegtuig, zo'n beetje 100 passagiers, wat op zich geen probleem was. Alleen het toestel was wat gedateerd, waardoor er condensvorming ontstond in de ventilatie schacht. Drie keer raden waar de plaatselijke regenbui uit het plafond naar beneden stortte... Precies. Stoel 41 D, daar waar ik zat. De stewardess kwam al aangerend met een handvol tissues, maar om nou twee uur met je arm omhoog te zitten was ook wat veel van het goede. Met de buurvrouw, die ook niet geheel droog bleef gezellig het deppen afgewisseld. Zij was wat minder geduldig van aard dan ik, dus besloot de stewardess nog een keer lastig te vallen. Die heeft voor alle zekerheid de Captain er maar bij gehaald. Deze wist ons doodleuk te vertellen dat dit normaal was voor dit type vliegtuigen. Heel fijn. (Verklaart meteen waarom dit de enige plek was die nog vrij was). Maar goed, na een uurtje stopte het en konden we in alle rust van de nieuwste aflevering van Friends genieten. De reis verliep heel soepel en na 2,5 uur was ik in Darwin aanbeland.

Vanaf het vliegveld kon ik met een shuttlebus naar het Centrum van Darwin. Aangezien ik nog niet wist welk hostel ik zou nemen werd ik afgezet bij de busterminal (na een kleine reprimande van de dame van de Shuttle bus die het niet verstandig van mij vond om 's avonds nog op zoek te gaan naar een hostel...)

Ik had  van een Duitse mededuiker een goeie tip voor een hostel gekregen en zit nu in Malaleuka on Mitchel (oftewel bij MOM). Prima hostel. Erg modern met electronische sleutels, een bubbelbad en twee kleinere zwembadjes, grote (en schone) keuken en de welbekende TV. Verbazingwekkend dat overal dezelfde shit op TV is. Kookprogramma's met dezelfde opzet, Idols, Tellsell. Aleen dan zonder ondertiteling (Dit betekent overigens niet dat ik voor de buishand, maar je ziet het nou eenmaal voorbij komen).

Morgen ga ik nog een dagje rondwandelen in Darwin. Ik heb een tochtje van ong. 15 kilometer uitgestippeld, dus dat wordt vroeg opstaan. Geen zin om levend te verbranden tijdens een wandeltochtje.

Verder heb ik een vijfdaags tripje geboekt via Wilderness 4 WD Adventure tours

Even een preview:

We gaan 1 dag naar Litchfield National Park. Litchfield Park ligt ong. 140 km ten zuidwesten van Darwin en is 650 km2. Het zal vooral veel watervallen zijn en daar ook een beetje in zwemmen.

De volgende dag gaan we naar Katerin Gorge. Dit ligt in Nitmuluk NP. Hier zijn oa zoetwater crocs, schijnen niet gevaarlijk te zijn (tenzij je hun nest met eieren komt beschadigen).

Dag 3-5 gaan we naar Kakadu Park. HET park van het Nothern Territory, met een enorme varieteit aan vogels, insecten, zoogdieren, etc. Kakadu komt van Gagadju wat een lokale Aboriganal taal is. Het gebied is van de Aboriginals en wordt geleasd aan de Australische overheid. We gaan dan ook oa naar een Aboriginal Cultural Centre. Verder schilderingen bekijken, een 'Private Crocodile Wildlife tocht' en naar de Mamaluka Wetlands.

Alle overnachtingen zijn bushcamp overnachtingen (met en zonder facilities). Ben benieuwd.

Keep you posted. (ik zit hier te bevriezen onder de airco, dus ga stoppen)